מחפש בית דפוס? קבל עד 3 הצעות מחיר והשווה מחירים!

דוגמאות ומלל להזמנות לחתונה

בין אם אתם מתכוונים להכין דוגמה בעצמכם ולאחר מכן לשלוח אותה לדפוס, ובין אם אתם מתנהלים מול מעצב, רבות ומגוונת השאלות בנוגע לאיזה טקסט מומלץ לרשום בהזמנה, כיצד היא תראה, וממה עדיף להמנע בכל הקשור לתוכן. לכן, פרינטפיקס בחרה להציג בפניכם את כל הערכה למתחתנים הטריים לדוגמאות נכונות להזמנות. בחרו בקישור המתאים או המשיכו לגלול את הדף. 

לצפייה בדוגמאות להזמנות מעוצבות
להורדת תבניות להזמנות חינם
לקריאת מלל נפוץ ונוסחים להזמנות לחתונה
קראו ממה ממומלץ להימנע ברמת הטקסט והתוכן

דוגמאות לשנת 2023

שימו לב לדוגמאות הבאות, מדובר בשני סגנונות עיצוביים שונים לגמרי, אולם שני סוגי ההזמנות מאוד פופלרים כיום וקולעים בול למטרה. ניתן להבחין בסוג "שטוח" של הזמנה מאיורת, יש להבין כי הזמנה מסוג זה היא בדרך כלל בעיצוב אישי מכיוון שבעל המקצוע מאייר גרפית למעשה את החתן והכלה. אין תבליטים בהזמנה, או שימוש בתמונות ראליסטיות. מאידך, ניתן לצפות בהזמנות בעלות רקע פסטורלי, ושימוש בתמונתם המציאותית של אותו הזוג. בהזמנה זו אנו נראה כי מדובר בתבנית, ועל המעצב פשוט להחליף את תוכן הקלף ואת תמונת המתחתנים. אין ספק כי שני הסוגים נראים נהדר, ברורים, קריאים ומזמינים. ההזמנה הריאלסטית יותר תעלה קצת פחות ברוב המקרים, ואילו הזמנה מעוצבת אישית תעלה יותר, לחץ לעוד מידע אודות מחירי הזמנות. 

 
דניאל וניצן חתונה צד שני הזמנה לחתונה הזמנה לחתונה לדוגמא הזמנה לחתונה לדוגמא 2

 

דוגמאות לתבנית להורדה חינם

כל נושא ההזמנות הוא ללא ספק נדבך חשוב בין כל אותם הדברים אשר אנו דואגים להם במהלך ארגון היום החשוב בחיינו, אולם זה לא חייב להיות כה מסובך. לאחר מליוני הדפסות ולאחר שמיטב המוחות כבר חשבו ויצרו את הדגומאות היפות ביותר, ולאחר שנזרקו מילים לאוויר ללא סוף עד שנבחרו בקפידה, אין ספק שכיום המשימה הרבה יותר פשוטה. כאמור, אנו ריכזנו עבורכם את מיטב הרעיונות והמלל לצורך שימוש עצמי, ואף הוספנו תבנית מעוצבת להורדה לשימושכם הפרטי. ניתן לשנות אותה ככל העולה על רוחכם. מעבר לכך, צרפנו עוד מספר דוגמאות על מנת שתוכלו לקבל השראה. 
 

תבנית להורדה ושימוש חופשי
תבנית כלה וחתן להורדה
דוגמה להזמנה לחתונה להורדה
דוגמא להזמנה לחתונה
 להורדת הדוגמה

נוסחים להזמנות לחתונה

אם עסקינן בנוסחים נפוצים, אזי שישנם מספר דוגמאות כאלה אשר רוב הזוגות אוהבים להשתמש בהם. כולם כוללים כמובן את שמות הנישאים, שמות ההורים, תאריכים ושעות רלוונטיות וכן מקיום האירוע. אולם, הם נבדלים האחד ממשנהו בפרטים קטנים, ובעיקר במיקום הטקסט. לעיתים מחפשים אחר משפטים מהתנ"ך כתוספת להזמנה (בדרך כלל בראשה), ולעיתים אף מחפשים נוסח מצחיק וקליל, אולם את כל סוגי הרעיונות והסגנונות הנוספים נפרט בהמשך, כרגע נתמקד בכיתוב ובסידור הנפוץ והנכון להזמנה. 
 


נוסח ראשון
 כלה & חתן החתונה
הנכם מוזמנים לחגוג עמנו
ביום חמישי, א' בחשוון תשע"ט
00.00.0000
ב'אולם אירועים', מקום בארץ או בחו"ל
19:30 חיבוקים ונישוקים
20:30 חופה וקידושין
נשמח לראותכם
הורי הכלה                           הורי החתן
 

נוסח שני
כלה & חתן החתונה!
אנו שמחים ומתרגשים להזמינכם למסיבת נישואינו
ביום רביעי, ב' בשבט תשע"ה
00.00.0000
ב'אולם אירועים', מקום בארץ
קבלת פנים בשעה 00:00
חופה וקידושין בשעה 00:00
מצפים לראותכם 
הורי הכלה                            הורי החתן
 

נוסח שלישי
כלה וחתן מתחתנים
הנכם מוזמנים להשתתף בשמחתנו שתערך
ביום חמישי, א' באב תשע"ח
00.00.0000
ב'אולם', מקום בישראל
19:30 קבלת פנים
20:30 חופה וקידושין
נשמח לראותכם 
הורי הכלה                           הורי החתן
 

נוסח רביעי
כלה וחתן מתחתנים
הננו שמחים להזמינכם לחגוג עמנו ביום נישואינו
שיתקיים ביום חמישי, ד' בניסן תשע"ה
00.00.0000
בגן אירועים 'גן', מקום בארץ
19:30 קבלת פנים
20:30 חופה
נשמח לראותכם בין אורחינו
הורי הכלה                           הורי החתן
 


לאחר שתבחרו בנוסח המתאים לכם מביניהם, קחו בחשבון כי לא בכך מסתיים הקריאייטיב שבנושא. בדיוק כמו בהזמנות המופיעות למעלה, ניתן לראות כי גם את סגנון הופעת הטקסט ניתן לשנות. ישנו משחק רב בכל הנוגע למיקום המילים, סידור הופעתן ואף לגודלן! ולכן השתדלו שלא להיות מקובעים ומרובעים. מעבר לכך, באפשרותכם להוסיף משפטים יפים בתחילת הדף או בסופו. תמיד מומלץ להיעזר בידע של בתי הדפוס ממש רגע לפני שאתם מדפיסים.


צפו בסרטון וקבלו מידע ודוגמאות למשפטים להזמנה לחתונה:
 

משפטים ודוגמאות לטקסט נוסף

כאמור, ניתן לשלב כיתוב שמעט יוצא מגבולות הגזרה של הנוסח המקובל, ולהשתמש באלמנט נוסף לפי הצורך, אם לצורך הלצה ואם לצורך הפעלת רגשות. אם אנו בוחרים בפסוק תנכ"י, אזי שאנו יכולים להמליץ על שני פסוקים יפים ועמוקים אשר נפוצים מאוד בהזמנות. להלן דוגמאות למלל:


1. "דרשתי קרבתך בכל ליבי קראתיך, ובצאתי לקראתך - לקראתי מצאתיך" (ריה"ל)
 

2. "לא טוב היות האדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו..." (בראשית ב' יט)
 

3. "עוד ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים קול ששון וקול שמחה קול חתן וקול כלה" (ירמיהו ל"ג)
 

4. "קול ששון וקול שמחה, קול חתן וקול כלה"
 

5. "נשבענו שנאהב עד הנצח, תראי לאן הגענו, אהובה..."
 

עיניכם הרואות, רוב המשפטים לקוחים בדרך כלל מספרי הקודש, אולם אין זה אומר שאתם מחוייבים לעשות כן! לעיתים אולי יהיה נכון דווקא למצוא רעיון מקורי אחר, או אולי להמציא משפט בעצמכם. לדוגמה, אם לאחד מבני הזוג יש חוש יצירתי מפותח, או אם הוא אפילו זמר או יוצר, מומלץ לקחת שורה מאחד משיריו ולרשום אותה. בכך, אתם יוצרים הזמנה מקורית לאירוע ואישית הרבה יותר.

אופציה נוספת היא לחפש משפט מצחיק שקשור לתקופה, אם למשל החתונה תתקיים באחד מחודשי הקיץ החמים, וידוע לכל כי אירועים מסוג זה לרוב מלווים "בהערות" מצד המוזמנים על החום, יכול להיות שמשפט מצחיק הקשור לנושא יתאים בהחלט. כמובן, השתדלו תמיד להישאר כנים למקור, או יותר נכון להגיד - פשוט תהיו אתם, ואל תנסו להמציא את הגלגל סתם. אם בסופו של דבר זה באמת לוקח יותר מדיי זמן ואנרגיה, וותרו על הרעיון והמשיכו לעיצוב והדפסת הזמנה לחתונה.

אם בכל זאת הינכם מחפשים אחר טקסט מצחיק להזמנה, להלן כמה דוגמאות לפתיחים להזמנה:


לפני שזה נגמר, הינכם מוזמנים לחוות איתנו את הרווקות בפעם האחרונה. שם החתן, שם הכלה...
 

הינכם מוזמנים למסיבת סוף מסלול פלוגת הרווקות! שם החתן, שם הכלה, מזמינים אתכם ביום חמישי...
 

אלכוהול חינם ואכול כפי יכולתך בחתונת השנה של שם החתן, שם הכלה. הינכם מוזמנים לא לדפוק חשבון ביום...
 

 

טעויות נפוצות בהזמנה לחתונה

ראשית, על מנת להימנע מטעויות בעת עיצוב וכיתבת המלל בהזמנה שלכם, יש לשאול מספר שאלות, בעיקר את עצמכם. ראשית, מי קהל היעד שלי? האם האורחים שלי שומרים מסורת? האם הם טבעוניים? האם הם רגישים בצורה מיוחדת למשהו? האם הם בכלל דוברי עברית? כל השאלות הללו נחוצות בהחלט, בעיקר על מנת למנוע טעויות בטקסט. למשל, אם הקהל של מסורתי חשוב מאוד לרשום בס"ד בראש הדף, גם אם מדובר רק בחלק קטן ממנו. 

אם הקהל שלכם רגיש למשהו באופן מיוחד, השתדלו שלא לכלול אלמנטים עיצוביים בהזמנה שעלולים לפגוע בו. כמו למשל תמונות חושפניות מדיי, או תמונות "קומיות" של לבוש בעור נחש, למשל, שעלול להעליב חלק מהאורחים שלכם. אם הקהל שלכם בחלקו דובר שפות זרות, דאגו לרשום את התאריך לא רק באופן נומרי, אלא גם בטקסט. כשם שבלועזית התאריך 1.2.2010, הוא לא בהכרח הראשון לפברואר, אלא השני בינואר - בלועזית זה נרשם הפוך.

דאגו לבצע ווידוא של הטקסט ושגיאות כתיב - שגיאות נפוצות בטקסט הם למשל "אם" במקום "עם", את החודש העברי בצורה תקנית (טעות נפוצה מאוד*, והכי חשוב - זכרו לרשום את הוריי הכלה והחתן כראוי! בדקו פעם אחר פעם כי השמות ושמות המשפחה של ההורים רשומים בדיוק מירבי, מנסיון - הדבר יכול לגרום לעלבון גדול ואי נעימות.